.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع كارگران فرش" البرز "بابلسر با شلیک تيرهوايي پایان یافت
دهها تن از كارگران بلاتكليف شركت فرش" البرز" بابلسر عصر ديروز با تجمع در مقابل اين واحد با نيروهاي انتظامي درگير شدند . به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا، 300 تن از كارگران اين واحد نساجي پس از 9 ماه بلاتكليفي قصد داشتند ضمن تجمع در مقابل كارخانه به همراه خانواده
تجمع كارگران فرش" البرز "بابلسر با شلیک  تيرهوايي پایان یافت

دهها تن از كارگران بلاتكليف شركت فرش" البرز" بابلسر عصر ديروز با تجمع در مقابل اين واحد با نيروهاي انتظامي درگير شدند .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا، 300 تن از كارگران اين واحد نساجي پس از 9 ماه بلاتكليفي قصد داشتند ضمن تجمع در مقابل كارخانه به همراه خانواده هاي خود به سمت فرمانداري بابلسر راهپيمايي كنند كه با مقاومت نيروي انتظامي مواجه شده و كار به درگيري و برخورد با كارگران و خانواده هايشان مي انجامد .ضمن آن‌‏كه بر اساس گزارش خبرنگار ما ديشب جمعي از كارگران معترض اين شركت بازداشت شده‌‏اند .
بنابراين گزارش , كارخانه فرش البرز در بابلسر فعاليت خود را از سال 1356 با توليد فرش ماشيني 350 شانه آغاز كرد و در دهه 70 با 635 كارگر و 48 دستگاه فعال و توليد 11 هزار متر مربع فرش ماشيني 500 شانه 1000 تراكم در روز , حضوري فعال در عرصه توليد پيدا كرد؛ اين روند ادامه داشت تا اين كه در سال 1377 با خروج 24 دستگاه توليد فرش ماشيني 300 شانه از كارخانه , ميزان توليد فرش در اين واحد به 4500 متر كاهش يافت .
در ادامه این گزارش , علت اين اقدام مديران را نامشخص اعلام كرده و در عين حال تصريح كرده است: با وجود اعتراض‌‏هاي مكرر كارگران به وضعيت شركت و بلاتكليفي خويش، هيچ مقام مسوولي پاسخگو نبوده و سرانجام در سال 1379 فردي مدير عامل شركت شد كه به تخريب و تعطيلي كارخانه ها و از جمله فرش مازندران مشهور بود‌‏!
اين فرد به بهانه تغيير ساختار و نوسازي كارخانه در نامه‌‏اي به مدير كل كار مازندران 200 تن از كارگران را مازاد اعلام كرد .
او در خرداد 84 با برنامه‌‏اي از پيش تعيين شده‌‏, بخش بافندگي شركت را نيمه تعطيل و اواخر شهريور سال گذشته , سرانجام اين واحد را تعطيل و بدين ترتيب 300 كارگر رسمي شركت بيكار شدند .
بنابراين گزارش اوايل زمستان 84، خبر انحلال اين واحد بزرگ نساجي اعلام شد و از آن تاريخ تا كنون حدود 300 كارگر اين شركت بلاتكليف هستند و برغم وعده هاي مكرر مسوولان , تا كنون هيچ اقدام موثري براي حل مشكلات واحد و كارگران به عمل نيامده است.
بر اساس اين گزارش , كارگران ظرف 9 ماه گذشته از دريافت حقوق و مزايا محروم بوده اند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.317 seconds.